منابع
فارسی
اسدی، علی. (1371). افکار عمومی و ارتباطات، تهران: سروش
احمدی، عباس، هادوینیا، عباس، یوسفیخواه، سارا. (1390). ائتلافهای راهبردی و شبکههای ارتباطی: ظهور الگوی جدید در صنعت رسانه، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، پیاپی66
اسدیان، فاطمه. (1393). مدیریت افکار عمومی در حکومت علوی با تأکید بر نامه امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر، فصلنامه رهآورد سیاسی، صص173-143
آشنا، حسامالدین. (1380). مخاطبشناسی رسانه، نشریه پژوهش و سنجش، شماره26، صص20-19
آﻗﺎﺑﺨﺸﯽ، ﻋﻠﯽاﮐﺒﺮ و اﻓﺸﺎریراد، ﻣﯿﻨﻮ. (1379). ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻋﻠﻮم ﺳﯿﺎﺳﯽ، ﺗﻬﺮان: ﭼﺎﭘﺎر
آقایی، سیدداود. (1387). نقد و بررسی نظریههای مطرح درباره نقش رسانهها در مدیریت بحران، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره56، صص27-7
ﺗﺮاﺑﯿﺎن، ﻣﺤﻤﻮد. (1382) اﻓﮑﺎر ﻋﻤﻮﻣﯽ. ﺗﻬﺮان: ﻣﺠﻠﻪ ﮔﺰارش، ﺷﻤﺎره146
حسین زاده،محمدصالح.(1400) بررسی و تحلیل نقش فرهنگی رسانه های جبهه مقاومت در مدیریت افکارعمومی(مطالعه موردی:بحران سوریه)،فصلنامه مطالعات رسانه ای،شماره3،صص50-33
جعفری، علیاصغر.(1394). رسانه ملی و مدیریت بحرانهای فرهنگی- اجتماعی در جمهور اسلامی ایران، فصلنامه مطالعات سیاسی، شماره30، صص180-157
خجسته باقرزاده، حسن، احمدی، ظهیر. (1387). اصول اخلاق حرفهای خبرنگاران و رسانههای ارتباط جمعی در مدیریت بحران، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره56، صص68-47
دادﮔﺮان، ﻣﺤﻤﺪ. (1382). اﻓﮑﺎر ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎی ﺳﻨﺠﺶ آن. ﺗﻬﺮان: ﻣﺮوارﯾﺪ
دادگران، محمد. (1385). مبانی ارتباطات جمعی، چاپ نهم، تهران: مروارید، ص106
دانایی، نسرین. (1391). رسانهشناسی، تهران: مبنای خرد
راش، مایکل. (1381). ئجامعه و سیاست: درآمدی بر جامعهشناسی سیاسی، ترجمه منوچهر صبوری، چاپ دوم، تهران: سمت
ره پیک، سیامک. (1387). فرآیند تصمیمگیری در بحران و نقش رسانه، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره 56، صص135-119
زارﻋﯿﺎن، داوود.(1386). ﺷﻨﺎﺧﺖ اﻓﮑﺎر ﻋﻤﻮﻣﯽ. ﺗﻬﺮان: ﺟﻬﺎد داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ واﺣﺪ ﺗﻬﺮان
ساروخانی، باقر.(1385). جامعهشناسی ارتباطات، چاپ هفدهم، تهران: اطلاعات، ص83
سروسر، سید آرمین، وب سایت دیدبان
سورین، ورنر و تانکارد، جیمز. (1386). نظریههای ارتباطات، علیرضا دهقان، چاپ سوم، تهران: دانشگاه تهران، صص451-450
سعدیپور، اسماعیل. (1388). بررسی و مقایسه مدلهای اثرات رسانهها، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، پیاپی58
صلواتیان، سیاوش. (1389). رسانهها و مدیریت بحران (پیشبینی، پیشگیری، آمادگی)، تهران: دانشگاه امام صادق(ع)
کازنو، ژان. ( 1364 ). قدرت تلویزیون، ترجمه علی اسدی، تهران: امیرکبیر
ﻛﺎﻇﻤﻲ، ﻋﻠﻲ اﺻﻐﺮ. (1366). ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺤﺮانﻫﺎی ﺑﻴﻦاﻟﻤﻠﻞ، ﺗﻬﺮان: دﻓﺘﺮ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺳﻴﺎﺳﻲ و بیناﻟﻤﻠﻞ
کریمی، سعید. (1382). رسانهها و راههای تقویت مشارکت مردم در صحنههای سیاسی و اجتماعی، چاپ اول، قم: بوستان کتاب، صص124-122
کریمی، کیانوش، غفاری قدیر، جلال (1398) مدل تأثیرگذاری بر افکار عمومی در فضای مجازی به کمک قابلیتهای بازیوارسازی، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، شماره14، صص172-137
ﻻزارد، ژودﯾﺖ. (1388). اﻓﮑﺎر ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﺗﺮﺟﻤﻪ، ﻣﺮﺗﻀﯽﮐﺘﺒﯽ، ﺗﻬﺮان: ﻧﯽ
لازار، ژودیت. (1360). افکار عمومی، مرتضی کتبی، تهران: نی
ﻣﻘﺘﺪاﯾﯽ، ﻟﯿﻼ و اﻣﯿﺮی اﺳﻔﺮﺟﺎﻧﯽ، زﻫﺮا (1396). ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮ اﻓﮑﺎر ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺑـﺮ اﺣـﺴﺎس اﻣﻨﯿـﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺷﻬﺮوﻧﺪان اﺻﻔﻬﺎﻧﯽ. فصلنامه ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی راﻫﺒﺮدی اﻣﻨﯿﺖ و ﻧﻈﻢ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، صص88-63
معتمدنژاد، کاظم. (1385). وسایل ارتباط جمعی، چاپ پنجم، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی، جلد اول
نعمتی انارکی، داود. (1396). روانشناسی اعتماد به رسانه، فصلنامه رسانه و فرهنگ، شماره1، صص179-147
قیب السادات، سیدرضا. (1387). تهدیدهای رسانهای و مدیریت بحران، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره 55، صص139-113
انگلیسی
Ginsberg, Morris. (1921). The Psychology of Society. London: Wwntworth Press.
Horton, Cooley Charles. (1910). Social Organization: A Study of the Larger Mind. New York: Charl Scribner's Sons.
Maisonneuve, Jean. (1985). La Psychologie social. Paris: P. U. F.